Skip to main content

Antwoorden op vragen over je installatie

Alarmsystemen

Ik wil graag een duplicaat van mijn afstandsbediening

Om een duplicaat-afstandsbediening te krijgen, moet u beschikken over de CODEKAART (een rode plastic kaart met een code van 16 tekens) en een werkende afstandsbediening.

Neem contact op met een dealer bij jou in de buurt (zie “Onze dealers”) of neem contact op met onze technische partner:
Service Center Gent Bvba – Smetledestraat 74, 9230 Wetteren, België
tel : 0032(0)9/231.82.52 – e-mail : scgent@telenet.be – Website : www.scgent.be

Mijn alarm reageert niet meer op de afstandsbediening en lijkt te zijn geblokkeerd

De meeste van onze alarmen hebben een OVERRIDE code. Volg gewoon de procedure in de gebruiksaanwijzing om het alarm in een noodgeval uit te schakelen. Instructies voor het gebruik van de meeste producten zijn te vinden in het gedeelte “Instructies” op de website. EasyCan alarmen worden ook automatisch gedeactiveerd in noodgevallen door de contactsleutel in het slot te steken en de transponderchip te lezen, die compatibel is met een groot aantal voertuigen.

In zeer zeldzame gevallen kan het alarm geblokkeerd zijn door problemen met de voeding. We raden je aan een “reset” uit te voeren door de voeding gedurende 30 seconden uit te schakelen (of de accu van het voertuig nadat je hebt gecontroleerd dat dit geen problemen voor het voertuig veroorzaakt).

Mijn alarm gaat af zonder reden

De meeste van onze alarmen zijn uitgerust met een alarmgeheugen dat de oorzaak van de activering aangeeft. Als het alarm geactiveerd is, knippert de LED-indicator een aantal keer als het alarm gedeactiveerd is. Raadpleeg de gebruikershandleiding om de oorzaak te achterhalen aan de hand van het aantal keren dat de LED knippert. NB: door het contact aan te zetten wordt het alarmgeheugen gewist.

Welke batterijen moet ik gebruiken in mijn alarmafstandsbediening (M100, M500, M2500 & TX Mykro)?

De alarmafstandsbedieningen van MetaSystem werken over het algemeen op 2 CR1220-batterijen, die gemakkelijk door de gebruiker kunnen worden vervangen. Schuif ze gewoon onder de metalen trekkerbeugel.

GPS-trackers & geolocatie

De toegangscodes die ik per sms heb ontvangen om verbinding te maken met de MetaTrak Plus-toepassing werken niet. Wat kan ik doen?

Let er bij het invoeren van je wachtwoord op dat het hoofdlettergevoelig is. Het is soms mogelijk om een hoofdletter “i” te verwarren met een kleine letter “L” of het cijfer “8” met de letter “B” of een “O” met een nul “0”). Deze codes zijn tijdelijk en de eerste keer dat u verbinding maakt met een applicatie of webplatform wordt u gevraagd om ze te wijzigen om de veiligheid van uw toegang te garanderen.

Ik ben mijn Metatrak-toegangscodes kwijt. Hoe kan ik nieuwe krijgen?

Om nieuwe toegangscodes te ontvangen, dien je een verzoek in via de contactpagina, met vermelding van je chassisnummer of je MetaTrak-contractnummer. We sms’en je codes terug naar het mobiele nummer in je contract. Eenmaal ingeleverd zijn de oude codes niet meer geldig.

Waarom krijg je telefoontjes van de meldkamer?

Incert-gecertificeerde systemen (verzekeringsmaatschappij) zijn aangesloten op een centrale alarmunit voor bewaking. In geval van een waarschuwing nemen ze telefonisch contact met je op via het nummer dat in je contract staat. Deze meldingen kunnen voorkomen als er geen bestuurdersidentificatie is (TT2 en TT4), als de stroombron van het systeem is losgekoppeld (sabotage) of als het voertuig wordt gesleept (verplaatst zonder dat het contact is ingeschakeld). Deze waarschuwingen zijn abnormaal en als ze herhaaldelijk voorkomen, neem dan contact op met uw installateur om uw installatie te laten controleren.

Mijn MetaTrak-systeem stuurt me waarschuwingen via sms, e-mail en de MetaTrak Plus-toepassing voor foutmeldingen bij de identificatie van bestuurders.

Je MetaTrak systeem kan worden uitgerust met identificatiebadges. Deze zijn nodig telkens als je je voertuig gebruikt. Als er een waarschuwing wordt verstuurd, betekent dit dat de badge niet wordt gedetecteerd of is uitgeschakeld. Vergeet niet je badge mee te nemen telkens je het voertuig gebruikt.

Hoe kan ik controleren of mijn ID Tag badge actief is?

De ID-tag bevat een rode LED die om de 4 seconden flauw knippert om aan te geven dat hij goed werkt. Als de LED niet knippert, druk dan binnen 10 seconden 5 keer op de draaiknop om de LED te activeren.

Hoe vervang ik de batterij in mijn ID-tag?

De batterij van de ID-tag is eenvoudig te vervangen. Schuif gewoon een schroevendraaier in de rand van de ID-tag om hem te openen. Vervang vervolgens de batterij (CR2032 3V) door de nieuwe en let daarbij op de polariteit (negatief op het gedrukte circuit). Vergeet niet om de badge opnieuw te activeren door 5 keer op de knop te drukken en controleer of hij goed werkt door te controleren of de LED elke 4 seconden oplicht.

Mijn voertuig start niet en het is uitgerust met een startonderbrekermodule

Sommige volgsystemen kunnen worden uitgerust met een deadlockmodule. Normaal wordt deze niet geactiveerd, behalve in geval van diefstal. Als het voertuig niet start, gebruik dan de MetaTrak Plus-toepassing om te controleren of de startonderbreker niet geactiveerd is. Als dit het geval is, deactiveer deze dan via de applicatie.

Na een GSM stoorzender melding start mijn voertuig niet meer

Als je geolocatiesysteem je een storingdetectiewaarschuwing stuurt, is de startonderbreker mogelijk automatisch geactiveerd om je auto te beschermen. Activeer en deactiveer in dat geval gewoon de startonderbreker via je MetaTrak Plus mobiele applicatie om terug te keren naar de normale situatie.

Is er een noodoplossing om mijn startonderbreker uit te schakelen?

Ja, je kunt deze startonderbrekerfunctie rechtstreeks uitschakelen via de MetaTrak Plus-toepassing. Bij afwezigheid van een GSM-netwerk biedt de applicatie een back-upoplossing via de Bluetooth van je smartphone. Raadpleeg de handleiding voor meer informatie over hoe het werkt.

Vraag over mijn abonnement

Mijn auto is gestolen. Wat moet ik doen?

Als je zeker weet dat het echt om diefstal gaat, neem dan onmiddellijk contact op met de alarmcentrale op +32 2 788 00 21 en geef hen het PV-nummer (verplichte aangifte van diefstal bij de politie – of, om tijd te besparen, het adres van het politiebureau waar je de aangifte kunt doen).

De operator van de meldkamer vraagt me om mezelf te identificeren. Waar hebben we het over?

Dit is een volledig normale handeling om u te identificeren en is wettelijk verplicht. Vertel ze je wachtwoord of geheime code. Let op: dit zijn niet de codes voor het gebruik van de mobiele applicatie!

De geheime code of het wachtwoord dat ik heb ontvangen om mezelf te identificeren, past niet bij mij

Geen probleem, neem contact op met de administratie op +32 2 788 00 21 om je code te wijzigen en geef ze een code of wachtwoord dat bij je past.

Ik wil mijn contract opzeggen, wat moet ik doen?

Stuur ons je annuleringsverzoek per e-mail naar metatrak@mseurope.be en geef daarbij aan of je je contract op de verjaardag of met onmiddellijke ingang (in welk geval het systeem niet langer operationeel zal zijn) wilt annuleren. Zodra de annulering door onze diensten is bevestigd, ontvang je een bevestigingsmail.

Ik verkoop mijn auto. Kan ik het systeem in mijn nieuwe auto laten installeren?

Natuurlijk! Het huidige systeem kan worden gedemonteerd en opnieuw worden geïnstalleerd in je nieuwe voertuig. Zorg ervoor dat deze operatie niet meer kost dan een nieuw apparaat. Vraag je installateur dan om de gegevens van je nieuwe voertuig aan te passen aan je bestaande contract (wij kunnen dit ook voor je doen, op verzoek). Zodra de wijzigingen zijn doorgevoerd, ontvang je een bevestigingsmail.

Ik verkoop mijn auto en de nieuwe eigenaar wil het contract overnemen. Hoe pak ik het aan?

U moet ons toestemming geven om uw contract over te dragen aan de nieuwe eigenaar. Je reisgeschiedenis wordt natuurlijk verwijderd. De nieuwe eigenaar moet ons een e-mail sturen met de intentie om je contract over te nemen. We hebben de volgende informatie nodig: achternaam – voornaam – bedrijf + BTW-nummer (indien van toepassing) – geboortedatum – adres – mobiel telefoonnummer – e-mailadres – automerk en model – chassisnummer – registratienummer – verzekeringsmaatschappij + polisnummer.

Ik heb een auto gekocht met één van uw systemen. Hoe kan ik het systeem opnieuw activeren?

Op voorwaarde dat het systeem niet langer onder een actief contract valt (in dat geval moet de vorige eigenaar ons vooraf toestemming geven voor de overdracht), kunnen wij ervoor zorgen dat er een nieuw servicecontract voor je wordt aangemaakt. Geef ons alle benodigde informatie (achternaam – voornaam – bedrijfs- + BTW-nummer (indien van toepassing) – geboortedatum – adres – mobiel telefoonnummer – e-mailadres – automerk en model – chassisnummer – registratienummer – verzekeringsmaatschappij + polisnummer).

Mijn verzekeraar vraagt me om een certificaat. Kun je me die geven, alsjeblieft?

Alleen de installateur (=Incert gecertificeerd installatiestation) kan de Incert-conformiteitsverklaring (=attest) afgeven. We nodigen je uit om rechtstreeks contact met hem op te nemen.

Parkeerhulpsystemen

Klinkt mijn parkeerhulp anders als ik mijn auto in de achteruit zet?

Onze parkeerhulpen hebben een zelfdiagnosefunctie. Als een sensor beschadigd of losgekoppeld is, geeft het systeem 1 tot 4 hogere signalen om te waarschuwen en aan te geven welke sensor het probleem veroorzaakt.

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden? Aarzel niet om contact op te nemen met onze experts – we helpen je graag verder.