INCERT is een certificering die de kwaliteit van producten en installateurs in de beveiligingssector bevordert. Producten worden streng getest en installateurs moeten gecertificeerd zijn.
Meer info: www.incert.be
Oorspronkelijk zijn auto's uitgerust met een anti-diefstal en niet met een alarm. Vraag je dealer of je huidige auto of je nieuwe aankoop ermee is of zal worden uitgerust.
Oorspronkelijk zijn auto's uitgerust met een anti-diefstal en niet met een alarm. Vraag je dealer of je huidige auto of je nieuwe aankoop ermee is of zal worden uitgerust.
Oorspronkelijk zijn auto's uitgerust met een anti-diefstal en niet met een alarm. Vraag je dealer of je huidige auto of je nieuwe aankoop ermee is of zal worden uitgerust.
Om een duplicaat van de afstandsbediening te verkrijgen, moet u absoluut in het bezit zijn van de CODE CARD (gelamineerde rode kaart met een code van 16 karakters) en een functionele afstandsbediening.
Wend u tot een dealer bij u in de buurt (zie rubriek "Onze dealers") of neem contact op met onze technische partner:
Service Center Gent Bvba – Smetledestraat 74, 9230 Wetteren, Belgium
tel : 0032(0)9/231.82.52 – e-mail : scgent@telenet.be – Website : www.scgent.be
De meeste van onze alarmen hebben een OVERRIDE code. Volg gewoon de procedure in de gebruiksaanwijzing om het alarm in een noodgeval uit te schakelen. U vindt de gebruiksaanwijzing van de meeste producten in het tabblad "Handleidingen" van de website. EasyCan alarmen worden ook automatisch gedeactiveerd in noodgevallen door de contactsleutel in het slot te steken en de transponderchip te lezen, die compatibel is met een groot aantal voertuigen.
In zeer zeldzame gevallen kan het alarm geblokkeerd zijn door problemen met de voeding. Wij raden u aan een "reset" uit te voeren door de voeding gedurende 30 seconden los te koppelen (of de batterij van het voertuig nadat u zich ervan hebt verzekerd dat dit geen probleem vormt voor het voertuig).
De meeste van onze alarmen zijn uitgerust met een alarmgeheugen dat de oorzaak van de activering aangeeft. Als het alarm geactiveerd is, knippert de LED-indicator een aantal keer als het alarm gedeactiveerd is. Raadpleeg de gebruikershandleiding om de oorzaak te achterhalen aan de hand van het aantal keren dat de LED knippert. NB: door het contact aan te zetten wordt het alarmgeheugen gewist.
De afstandsbedieningen van MetaSystem-alarmen werken over het algemeen op basis van 2 batterijen van het type CR1220 die gemakkelijk door de gebruiker vervangen kunnen worden. Schuif ze gewoon onder de metalen trekkerbeugel.
Bij het invoeren van het wachtwoord moet u opletten voor hoofdletters en kleine letters. Het is soms mogelijk om een hoofdletter "i" te verwarren met een kleine letter "L" of het cijfer "8" met de letter "B" of nog een O met een nul "0"). Deze codes zijn tijdelijk en de eerste keer dat u verbinding maakt met een applicatie of webplatform wordt u gevraagd om ze te wijzigen om de veiligheid van uw toegang te garanderen.
Om nieuwe toegangscodes te ontvangen, dien je een verzoek in via de contactpagina, met vermelding van je chassisnummer of je MetaTrak-contractnummer. We sms'en je codes terug naar het mobiele nummer in je contract. Eenmaal ingeleverd zijn de oude codes niet meer geldig.
Incert-gecertificeerde systemen (verzekeringsmaatschappij) zijn aangesloten op een centrale alarmunit voor bewaking. In geval van een waarschuwing nemen ze telefonisch contact met je op via het nummer dat in je contract staat. Deze meldingen kunnen voorkomen als er geen bestuurdersidentificatie is (TT2 en TT4), als de stroombron van het systeem is losgekoppeld (sabotage) of als het voertuig wordt gesleept (verplaatst zonder dat het contact is ingeschakeld). Deze waarschuwingen zijn abnormaal en als ze herhaaldelijk voorkomen, neem dan contact op met uw installateur om uw installatie te laten controleren.
Je MetaTrak systeem kan worden uitgerust met identificatiebadges. Deze zijn nodig telkens als je je voertuig gebruikt. Als er een waarschuwing wordt verstuurd, betekent dit dat de badge niet wordt gedetecteerd of is uitgeschakeld. Vergeet niet je badge mee te nemen telkens je het voertuig gebruikt.
De ID-Tag bevat een rode led die zwak knippert elke 4 seconden om de goede werking aan te geven. Als de led niet knippert, volstaat het om 5 keer op de centrale knop te drukken binnen de 10 seconden om deze te activeren.
De batterij van de ID-tag is eenvoudig te vervangen. Schuif gewoon een schroevendraaier in de rand van de ID-tag om hem te openen. Vervang vervolgens de batterij (CR2032 van 3V) door de nieuwe, waarbij u de polariteit respecteert (negatief op de printplaat). Vergeet niet de badge opnieuw te activeren door 5 keer op de knop te drukken en controleer de goede werking door te verifiëren dat de LED elke 4 seconden brandt.
Sommige volgsystemen kunnen worden uitgerust met een deadlockmodule. Normaal gesproken mag deze laatste niet geactiveerd zijn, behalve in geval van diefstal. Als het voertuig niet start, gebruik dan de MetaTrak Plus-toepassing om te controleren of de startonderbreker niet geactiveerd is. Als dit het geval is, deactiveer deze dan via de applicatie.
Als uw geolocatiesysteem u een waarschuwing stuurt voor de detectie van jamming, is het mogelijk dat de startonderbreker automatisch is geactiveerd om uw voertuig te beveiligen. Activeer en deactiveer in dat geval gewoon de startonderbreker via je MetaTrak Plus mobiele applicatie om terug te keren naar de normale situatie.
Ja, je kunt deze startonderbrekerfunctie rechtstreeks uitschakelen via de MetaTrak Plus-toepassing. Bij afwezigheid van een GSM-netwerk biedt de applicatie een back-upoplossing via de Bluetooth van je smartphone. Raadpleeg de handleiding voor meer informatie over hoe het werkt.
Nadat u zich ervan hebt verzekerd dat het werkelijk om een diefstal gaat, neemt u onmiddellijk contact op met de alarmcentrale op +32 2 788 00 21 en deelt u hen het PV-nummer mee (aangifte van diefstal bij de politie verplicht – bij gebrek daaraan, om geen tijd te verliezen, het adres van het politiebureau waar u de aangifte zult doen).
Dit is een volledig normale handeling om u te identificeren en is wettelijk verplicht. Vertel ze je wachtwoord of geheime code. Let op: dit zijn niet de codes voor het gebruik van de mobiele applicatie!
Geen probleem, neem contact op met de administratie op +32 2 788 00 21 om je code te wijzigen en geef ze een code of wachtwoord dat bij je past.
Stuur ons je annuleringsverzoek per e-mail naar metatrak@mseurope.be en geef daarbij aan of je je contract op de verjaardag of met onmiddellijke ingang (in welk geval het systeem niet langer operationeel zal zijn) wilt annuleren. Zodra de annulering door onze diensten is bevestigd, ontvang je een bevestigingsmail.
Natuurlijk! Het huidige systeem kan worden gedemonteerd en opnieuw worden geïnstalleerd in je nieuwe voertuig. Zorg ervoor dat deze operatie niet meer kost dan een nieuw apparaat. Vraag je installateur dan om de gegevens van je nieuwe voertuig aan te passen aan je bestaande contract (wij kunnen dit ook voor je doen, op verzoek). Zodra de wijzigingen zijn doorgevoerd, ontvang je een bevestigingsmail.
U moet ons toestemming geven om uw contract over te dragen aan de nieuwe eigenaar. Je reisgeschiedenis wordt natuurlijk verwijderd. De nieuwe eigenaar moet ons een e-mail sturen met de intentie om je contract over te nemen. We hebben de volgende informatie nodig: naam - voornaam - bedrijf + btw-nummer (indien van toepassing) - geboortedatum - adres - gsm-nummer - e-mailadres - merk en model voertuig - chassisnummer - kentekennummer - verzekeringsmaatschappij + polisnummer
Op voorwaarde dat het systeem niet langer onder een actief contract valt (in dat geval moet de vorige eigenaar ons vooraf toestemming geven voor de overdracht), kunnen wij ervoor zorgen dat er een nieuw servicecontract voor je wordt aangemaakt. Deel alle nodige informatie met ons (naam - voornaam - bedrijf + btw-nummer (indien van toepassing) - geboortedatum - adres - gsm-nummer - e-mailadres - merk en model voertuig - chassisnummer - kentekennummer - verzekeringsmaatschappij + polisnummer).
Alleen de installateur (=Incert gecertificeerd installatiestation) kan de Incert-conformiteitsverklaring (=attest) afgeven. We nodigen je uit om rechtstreeks contact met hem op te nemen.
Onze parkeerhulpen hebben een zelfdiagnosefunctie. Als een sensor beschadigd of losgekoppeld is, zal het systeem 1 tot 4 scherpere signalen uitzenden om te waarschuwen en aan te geven welke sensor problematisch is.